(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

پایگاه اطلاع رسانی سرو (Information Base SARV24)

(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

پایگاه اطلاع رسانی سرو (Information Base SARV24)

(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

لازمه انقلابی بودن تحمل سختی هاست امام خمینی (ره)
The need for revolution is to endure the difficulties(emam khomeni)
No matter where it is, it does not work. Wherever it is(shahid avini)
هرجاکار است امکانات نیست وهرجاامکانات هست کارنیست شهیدآوینی

پیام های کوتاه
  • ۲۶ خرداد ۹۴ , ۲۳:۴۸
    شهدا
تبلیغات
پیوندها
آخرین نظرات

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تدریس با فیلم، انیمیشن و به صورت سینمایی انجام می‌شود، افزود: در کمتر از ۱۰ سال آینده زمان تحصیل در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به زیر ۶ سال و در مجموع ۱۲ سال می‌شود.

عباسی تصریح کرد: این در حالی است که زمان تحصیل در حال حاضر ۲۴ سال است که در مجموع ۱۲ سال آن پرت است.

وی با بیان اینکه آموزش تفریحی بهترین نوع تعلیم است، ادامه داد:...

استاد حسن عباسی در دومین نشست بصیرت‌افزایی با موضوع خانواده و فضای مجازی در حسینیه امام خمینی(ره) همدان به بررسی تأثیرات رسانه بر ذهن و زندگی مردم پرداخت و از زوایای پنهان جنگ نرم دشمن علیه اسلام و کشورهای اسلامی‌سخن گفت.

ایشان به تشریح چگونگی مدیریت رسانه با استعانت از قرآن کریم برای جوانان و خانواده‌ها پرداخت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در این نشست، عصر حاضر را دنیای تصاویر خواند و  اظهار کرد: تا ۳۰ سال گذشته مطلبی گفته و یا خوانده می‌شد و شنونده و یا خواننده، تصویری را در ذهن خود مجسم می‌کرد در حالی که در دنیای امروز بیشتر به ارائه مستقیم تصویر پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تدریس با فیلم، انیمیشن و به صورت سینمایی انجام می‌شود، افزود: در کمتر از ۱۰ سال آینده زمان تحصیل در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به زیر ۶ سال و در مجموع ۱۲ سال می‌شود.

عباسی تصریح کرد: این در حالی است که زمان تحصیل در حال حاضر ۲۴ سال است که در مجموع ۱۲ سال آن پرت است.

وی با بیان اینکه آموزش تفریحی بهترین نوع تعلیم است، ادامه داد: پیچیده‌ترین مسائل تربیتی را به کلاس اولی‌ها می‌توان از طریق انیمیشن آموزش داد به طوری که یک کارتون، پیچیده‌ترین نظریات را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان می‌کند.

عباسی با بیان اینکه در جنگ‌های امروزی دیگر جسم را نمی‌کشند بلکه قلب و روح را تسخیر می‌کنند، خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نرم با ابزار فرهنگ و هنر جای حب و بغض را تغییر داده و قلب انسان را تسخیر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه می‌توان مطالب بسیار پیچیده در سطح فوق لیسانس و دکترا را با یک انیمیشن ارائه داد، گفت: تیراژ کتاب‌های علمی‌در تهران به زیر یک‌هزار نسخه می‌رسد زیرا بیشتر افراد از طریق فیلم مستند کار علمی‌می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه با کودک امروز باید با تصویر صحبت کرد، افزود: در عصر حاضر دیگر نمی‌توان با تابلو و نوشتن بر روی آن مطالب را به کودکان و نوجوانان امروز منتقل کرد زیرا مخاطب به سند سخنان ارائه شده نیز توجه دارد.

وی با تأکید بر اینکه برای تشریح هر تصویر ۹ هزار کلمه نیاز است، تصریح کرد: نوشتن جایی در عصر آینده ندارد و تصویر همه قلمرو عالم را تسخیر خواهد کرد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه رسانه به دلیل تأسی بر روابط قصه گونه تأثیر فراوانی دارد، ادامه داد: از آنجا که فیلم و انیمیشن در قالب قصه بیان می‌شود، تأثیر فراوانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم نیز به زبان قصه موارد گوناگون را بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند برای اینکه در ذهن پیامبر و انسان‌ها موارد را بگنجاند به زبان قصه سخن گفته است.

عباسی با اشاره به اینکه در قرآن وجود انسان در چهار لایه تعریف شده است، گفت: نخستین لایه صدر، دومین شغاف، سومین لایه قلب و چهارمین لایه فواد است که هسته مرکزی وجود انسان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه ولایت پذیری در لایه شغاف وجود دارد، اظهار کرد: همه انسان‌ها ولایت‌پذیر هستند، اما برخی ولایت الله را می‌پذیرند و برخی نیز به ولایت طاغوت تن می‌دهند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه امنیت در لایه اول، آرامش در لایه دوم، ربط در لایه سوم و ثبت در لایه چهارم وجود انسان نهفته است، افزود: قرآن به زبان قصه سرنوشت انبیا را بیان کرد تا در فواد یا ذهن پیامبر اسلام(ص) ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه عمده بازی‌ها و کارتون‌های انیمیشن تثبیت در فواد یا ذهن انسان ندارند و باعث اختلال در درون انسان می‌شوند، تصریح کرد: رسانه‌ها در چگونگی تثبیت و یا ایجاد اختلال در ذهن افراد بسیار تأثیرگذار هستند.

عباسی با تأکید بر اینکه خطری که رسانه‌ها ایجاد می‌کنند، زنای ذهنی است، ادامه داد: شیطان از طریق زنای ذهنی در فرزندان و با ربا در اموال مردمی‌که ولایت الله را نپذیرفتند، شریک می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که در سال بین یک‌هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ قسمت نگاه می‌کنند، با شخصیت‌های سریال همزاد پنداری خواهند کرد، خاطرنشان کرد: برای رهایی از این معضلات اسلام راهکار ارائه داده و در دهه ۱۹۸۰ دانشمندان غربی نیز پس از ۱۶ سال به همان راهکارها رسیدند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با بیان اینکه جوانی ۳۰ ساله که ازدواج نکرده، چه طور ممکن است ذهنی سالم داشته باشد، گفت: وضعیت طوری شده که اکثر پسران در شرف ازدواج در جامعه ما به دلیل بالا رفتن سن و سختگیری خواهان دختران باربی هستند.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما درگیر پدیده انقلاب جنسی است، اظهار کرد: هرچه فریاد می‌زنیم سن ازدواج را کاهش دهید و در زمان ازدواج سختگیری نابجا نکنید به دلیل مسائلی است که دامن زندگی‌های مشترک را گرفته و به آمار طلاق بالا و زنای ذهنی منجر شده است.

عباسی با تأکید بر اینکه همه به حجاب ظاهری توجه می‌کنند اما نسبت به ذهن‌ها بی‌توجه هستند، افزود: دشمن به دنبال عادی کردن زنازادگی است به طوری که در کشور کلمبیا ۸۴ درصد کودکان زنازاده هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سریال‌هایی که از شبکه‌های ماهواره‌ای نیز پخش می‌شود، در سال‌های اخیر از کشور کلمبیا بوده است، تصریح کرد: در کشور فرانسه این آمار به ۵۶ درصد، سوئد ۵۵ درصد و کشورهای انگلیس و آمریکا بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه بیشترین سریال‌های ماهواره‌ای در کلمبیا ساخته شدند، ادامه داد: در حال حاضر در خانواده کیفیت مطرح است و باید نطفه پاک، شیر پاک و لقمه حلال رواج پیدا کند.

عباسی با تأکید بر اینکه اگر از انسان مسلمان حیا را بگیری، چیزی از او باقی نمی‌ماند، گفت: باید خودمان را نسبت به رسانه واکسینه کنیم، جلوی تلویزیون و تلفن همراه را بگیریم و از وبگردی بی‌حساب و کتاب پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای خنثی کردن استراتژی شیطان، قرآن می‌فرماید چشمتان را ببندید و تبرج نکنید، اظهار کرد: تبرج به معنای این است که بانوان به دنبال ظاهر و مد و فشن نروند و زیبایی‌ها را بپوشانند و وقتی موهای خود را می‌پوشانند، تاج درست نکنند و پسران نیز شلوار فاق کوتاه نپوشند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با تأکید بر اینکه بدحجابی پسرها بدتر از دخترهاست، افزود: بدحجابی در پسرها باعث ایجاد بی‌حیایی و بی‌غیرتی می‌شود و دشمن نیز به دنبال همین مسئله است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله مهم سواد رسانه‌ای است، تصریح کرد: باید اطلاعات در خصوص مسائل مختلف وجود داشته باشد تا تفاوت‌ها به خوبی مشخص شود.

منبع: خبرگزاری فارس

استاد حسن عباسی شامگاه سه شنبه در دومین نشست خانواده و فضای مجازی درحسینیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسئله نظام رسانه ای و خانواده و سبک زندگی از موضوعاتی است که از ۱۰ سال قبل در شوراهای فرهنگی کشور مطرح شده است، افزود: در این راستا سه مؤلفه اصلی تحت عنوان گیرنده پیام، گوینده پیام و رسانه را باید شناخت.

وی با تاکید براینکه در عصری زندگی می‌کنیم که عصر ذهن‌های پروار است، اظهار داشت: عصر ذهن پروار عصری است که کودکان و نوجوانان جامعه ذهنشان همانند مغزشان مادی است و تعداد واژگان و تعداد برنامه‌هایی که فرا می‌گیرند بسیار زیاد است.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه با بیان اینکه افرادی که دائما در اینترنت و فضاهای مجازی سیر می‌کنند به نوعی دچار ولع و حرص کسب اطلاعات شده و جلوی ادامه این روند را به سختی می‌توان گرفت، ابراز داشت: در سالهای اخیر به دلیل افزایش وسایل ارتباطی و منابع اطلاع رسانی، حجم گسترده‌ای از اطلاعات به ذهن افرادجامعه وارد شده که برخی از این اطلاعات کاربرد چندانی ندارد.

عباسی با اشاره به اینکه در نسل امروز دریافت اطلاعات دیگر از طریق خواندن، نوشتن و تصور نیست بلکه نسل تصویر است، گفت: حتی آنچه گذشتگان ما از طریق مطالعه و منابع مکتوب به دست می‌آوردند، نسل امروز ‌ازطریق تصویر و مشاهده دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: درگذشته مهم‌ترین منابع کسب اطلاعات کتاب‌ها بودند اما امروزه هرکودک تا رسیدن به سن مدرسه به طور میانگین هزار انیمیشن نگاه می‌کند و همین امر موجب پروار شدن ذهن کودکان می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در عصر حاضر روشهای دریافت اطلاعات به شدت رشد کرده و امروزه فضاهای مجازی، ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم‌ها جای مطالعه را گرفته اند، گفت: تصویر، تاثیر بسزایی در یادگیری دارد به طوری که می‌توان مباحث تحصیلات تکمیلی را از طریق یک برنامه انیمیشن به کودکان آموزش داد. لذا در همین راستا شمارگان کتاب در تهران به زیر هزار نسخه رسیده است چرا که مردم از طریق فیلم‌های مستند مباحث علمی‌را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید براینکه در روش‌های تعلیم و تربیت، مهمترین و کلیدی ترین عامل، بحث الگو سازی است و باید در نظر داشت که هر سن و هر جنس، الگوی خاص خود را می‌طلبد گفت: متاسفانه پسران ما با تماشای فیلم‌های خارجی به دنبال دختران باربی برای همسری با خود هستند لذا دیدن تصویر زیاد منجر به ایجاد زنای ذهنی در جوانان شده است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه انقلاب جنسی در حال رخ دادن است، افزود: متاسفانه پدرو مادرها از مرحله جوانی خود گذشته اند و در راستای ازدواج جوانان از خود جوانان سخت گیرتر شده اند.

حسن عباسی در ادامه به آمارهای بالای طلاق در ایران و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: زن و شوهر به دلیل اینکه از لحاظ جنسی نمی‌توانند همدیگر را راضی نگهدارند دچار زنای ذهنی می‌شوند که یکی ازمهمترین دلایل آن تماشای فیلم‌هایی است که درشبکه‌های ماهواره ای پخش می‌شوند و همین فیلم‌ها موجب عادی شدن زنا زادگی شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سریال‌هایی که از شبکه‌های ماهواره پخش می‌شوند محصول کشور کلمبیا است، اظهار داشت: براساس آمار سازمان ملل به دلیل پخش این فیلم‌ها ۸۴ درصد نوازدان متولد شده زنازاده هستند.

عباسی با تاکید براینکه در بحث خانواده کیفیت مطرح است نه کمیت ابراز داشت: کیفیت درخانواده یعنی فرزند درخانواده ای متولدشود که دارای نطفه پاک، شیرپاک و لقمه حلال باشد، لذا مردان و زنانی که درهشت سال دفاع مقدس شهید شدند زاده پدر و مادرهایی با ذهن پاک، قلب سلیم و عاری از زنای ذهنی بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه خانواده‌ها باید خود را نسبت به رسانه‌ها واکسینه کنند، گفت: در این راستا هرکجا که دلتان لرزید خودتان را از دست شیطان رها و دربرابر تلویزیون، موبایل، وب گردی‌ها و غیره روزه بگیرید.

عباسی در ادامه به موضوع فشن و مد اشاره کرد و اظهار داشت: فشن و مد در دنیای امروزی به معنای به نمایش گذاشتن بدن است که زشتی‌ها را می‌پوشانند و زیبایی‌های بدن را به نمایش می‌گذارند درحالیکه باید زیبایی‌ها را به منظور جلوگیری از سوء استفاده دیگران پوشاند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه متاسفانه بدحجابی مردان به مراتب بدتر از بدحجابی زنان است، عنوان کرد: بدحجابی مردان ریشه در بی غیرتی آنان دارد لذا جامعه ای که مردانش بی غیرت باشند به تبع آن زنانش نیز بی عفت می‌شوند.

عباسی یادآورشد: دشمنان می‌خواهند با هجوم فرهنگی گسترده بی حیایی، زنا زادگی، بی غیرتی در مردان و بی عفتی در زنان را از طریق فیلم‌های مختلف در جامعه اسلامی‌عادی سازی کنند لذا خانواده‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که هرفیلمی‌قابل دیدن نیست.

وی داشتن سواد رسانه ای در خانواده‌ها را مهمترین راه واکسینه شدن خانواده‌ها در برابرناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: اگراصل موضوعات و داستانهای قدیمی‌برای خانواده‌ها بیان شوند دیگر عشق‌های مثلثی در برخی فیلم‌ها نمی‌تواند حس شهوت در انسان‌ها را برانگیزد .

عباسی در پایان با تاکید بر اینکه نسل‌ها باید دارای کیفیت باشند، افزود: کیفیت نسل یعنی نسل حلال زاده باشد لذا خانواده‌ها باید مراقب باشند که لقمه حلال به فرزندان خود بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی