(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

پایگاه اطلاع رسانی سرو (Information Base SARV24)

(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

پایگاه اطلاع رسانی سرو (Information Base SARV24)

(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

لازمه انقلابی بودن تحمل سختی هاست امام خمینی (ره)
The need for revolution is to endure the difficulties(emam khomeni)
No matter where it is, it does not work. Wherever it is(shahid avini)
هرجاکار است امکانات نیست وهرجاامکانات هست کارنیست شهیدآوینی

پیام های کوتاه
  • ۲۶ خرداد ۹۴ , ۲۳:۴۸
    شهدا
تبلیغات
پیوندها
آخرین نظرات

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

اکران انیمیشن سینمایی شاهزاده روم در کاشمر

محمود mahmood | شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۵ ق.ظ

همزمان با میلاد حضرت رسول صلی اله علیه واله و سلم و امام جعفر صادق صادق علیه السلام انیمیشن سینمایی شاهزاده روم که قصه اعجاب برانگیز ازدواج پرنسس ملیکا شاهزاده روم یا بعبارت دیگر حضرت نرگس خاتون مادر امام زمان (عج) را با امام حسن عسکری به زیبایی روایت می کند و یکی از بهترین انیمیشن های ساخته شده بدست جوانان ایران زمین است  در تاریخ ذکر شده روی پوستر بالا در شهرستان کاشمر بصورت بلیط فروشی اکران خواهد شد.

ضمنا قابل توجه مدیران ادارات و مدارس - اکران ویزه کارمندان ادارات و دانش اموزان مدارس شهرستان نیز با هماهنگی و تخفیفات ویژه انجام خواهد شد لطفا به اطلاع رسانی این رویداد فرهنگی کمک نمایید -اکران خصوصی مدارس با تخفیف ویژه و در صورت داشتن سالن مجهز در خود مدارس اکران خواهد شد.

گروههای اموزشی و معلمان ادبیات و تاریخ از این فرصت استثنایی استفاده کنند

 مکان : سایبان زندگی  امامزاده اعظم سید حمزه  علیه السلام- جنب گلزار شهدا

زمان : 5 الی 8 دیماه 1394

تلفن هماهنگی : 09376465925 - 055226746

  • محمود mahmood

از انجمن قرآنی چهل شب با چهل شهید چه می دانید….

علی نخعی مقدم | سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۵ ب.ظ

از انجمن قرآنی چهل شب با چهل شهید چه می دانید….

از دفاع مقدس ، مقدسانه دفاع می کنیم .

طرح فرهنگی قرآنی «چهل شب با چهل شهید» از 32 سال پیش در شهرستان کاشمر برگزار می شود. این طرح که یادگار شهدا و سرداران شهید این شهرستان است، با استقبال گسترده نوجوانان و جوانان روبه رو می شود.سید مصطفی قریشی با بیان این که جلسه قرائت قرآن «چهل شب با چهل شهید» در سال ۱۳۶۰ به یاد شهدای شهرستان کاشمر و با تاکید بر شهدای دانش آموز توسط عده ای از جوانان و رزمندگان آن روز کاشمر همچون سرداران شهید سید محمود سبیلیان، علیرضا عاصمی، سیدعلیرضا قوام، امینی مقدم، صادقی و… برگزار شد،

  • علی نخعی مقدم

اگر در سه روز پیاده‌روی شرکت نکنم، چه جوابی دارم بدهم؟!

علی نخعی مقدم | سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۲ ب.ظ


حجت الاسلام پناهیان: اگر در سه روز پیاده‌روی شرکت نکنم، چه جوابی دارم بدهم؟! / در خانه‌اش نشسته، میگوید: «آیا راه باز میشه؟»/ فوقش راه نبود، بگو: «آقا! من تا اینجا آمدم، راه نبود، برگشتم.»/ باید به جهان نشان دهیم حسین(ع) برای ما  چقدر  قیمت دارد و بر قدرت امت اسلام بیفزاییم

  • علی نخعی مقدم

امام خامنه ای : آرزو می‌کنیم ای کاش همراه زائران اربعین بودیم

علی نخعی مقدم | سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۶ ب.ظ

امام خامنه ای : آرزو می‌کنیم ای کاش همراه زائران اربعین بودیم / راهپیمایی عظیم اربعین ترکیب «ایمان و عشق» و از شعائر الهی است+ فیلم

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه درس خارج فقه، پدیده بی‌نظیر و حرکت عظیم و پر معنای راهپیمایی اربعین حسینی علیه‌السلام را حسنه‌ای ماندگار خواندند و گفتند: ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به بزرگواری و محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین، به کسانی که توفیق حضور در این حرکت پر معنا و پر مغز را پیدا کرده‌اند توصیه کردند این فرصت را مغتنم بشمارند و افزودند: ما نیز از دور به حال زائران اربعین غبطه می‌خوریم و آرزو می‌کنیم ای کاش همراه شما بودیم.
رهبر انقلاب، فرصت ارتباط معنوی و عاشقانه با خاندان پیامبر اکرم(ص) و زیارت این عناصر ممتاز، برجسته، نورانی و ملکوتی را از امتیازات تفکر شیعی در میان فرق اسلامی دانستند و گفتند: حرکت عظیم مردم از ایران و سایر کشورهای جهان برای حضور در راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از ویژگیهای برجسته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است که در آن، هم «ایمان، اعتقاد قلبی و باورهای راستین» موج می‌زند هم «عشق و محبت».
ایشان همچنین زائران اربعین را به رعایت ضوابط و مقررات توصیه و تأکید کردند: دولت در خصوص خروج از کشور مقرراتی معین کرده که حتماً باید مراعات شود و حرکت خارج از این ضوابط مطلوب نیست.

  • علی نخعی مقدم

نامه رهبر انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی‌

علی نخعی مقدم | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ


نامه رهبر انقلاب اسلامی به عموم جوانان در کشورهای غربی‌


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه‌ای برای همفکری خواندند و با برشمردن نمونه‌های دردناکی از «آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرت‌های بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی‌های خسارت‌آفرین سالهای اخیر به دنیای اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید. متن نامه‌ی رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1394/13940908171701273.jpg
 


بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم


به عموم جوانان در کشورهای غربی‌
حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت. برای من تأسّف‌بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد. رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوه‌بار است. منظره‌ی کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش جان میدهد، مادری که شادی خانواده‌اش به عزا مبدّل میشود، شوهری که پیکر بی‌جان همسرش را شتابان به سویی میبرد، و یا تماشاگری که نمیداند تا لحظاتی دیگر آخرین پرده‌ی نمایش زندگی را خواهد دید، مناظری نیست که عواطف و احساسات انسانی را برنینگیزد. هرکس که از محبّت و انسانیّت بهره‌ای برده باشد، از دیدن این صحنه‌ها متأثّر و متألّم میشود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه. قطعاً یک‌ونیم میلیارد مسلمان همین احساس را دارند و از عاملان و مسبّبان این فجایع، منزجر و بیزارند. امّا مسئله این است که رنجهای امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است.

  • علی نخعی مقدم

سفرنامه اربعین 94 حجت الاسلام پناهیان

علی نخعی مقدم | جمعه, ۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ب.ظ

سفرنامه اربعین 94 حجت الاسلام پناهیان

کمترین تعریف از اربعین

http://bayanbox.ir/view/1789919066007244154/Arbaeen94-S01.jpg

کمترین تعریف از اربعین این است که بگویی اینجا همه چیز غیر عادی است.

به تعبیر بهتر همه چیز فوق العاده است.

اینجا همان آدم‌های معمولی فوق‌العادگی پیدا می‌کنند، لطیف می‌شوند، نورانیت پیدا می‌کنند، صفای باطن آدم‌ها رو می‌شود، همه به طرز عجیبی اهل محبت می‌شوند، خلاصه فضای عجیبی است.

نورانیت این سفر موجب تحول آدمها می‌شود. اینها کسانی هستند که گناهانشان بخشیده شده است. برای هر قدمشان ثواب یک حج و یک عمره مقبول می‌نویسند. این موجب تزکیۀ روح، رقت قلب و تقویت عاطفه است.

همان نورانیت این سفر است که موجب شجاعت یافتن آدم‌ها و خستگی‌ناپدیر شدنشان می‌شود

 


  • علی نخعی مقدم

زیارت حسین(ع)، بدبخت را خوشبخت می‌کند

علی نخعی مقدم | پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۵ ب.ظ

زیارت حسین(ع)، بدبخت را خوشبخت می‌کند

♦ از امام صادق(ع) پرسیدم: کسى که به زیارت امام حسین(ع) برود، در حالى که معرفت دارد و هیچ استکبار و استنکافى از زیارتش نداشته باشد چه اجر و ثوابى نصیبش می‌شود؟ حضرت(ع) فرمود: براى او ثواب هزار حجّ و هزار عمره مقبول می‏نویسند و اگر شقى و بدبخت بوده، خوشبخت میشود و پیوسته در رحمت خدا غوطه‏ور است.

♦ عنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیْمُونٍ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قُلْتُ لَهُ مَا لِمَنْ أَتَى قَبْرَ الْحُسَیْنِ ع زَائِراً عَارِفاً بِحَقِّهِ غَیْرَ مُسْتَکْبِرٍ وَ لَا مُسْتَنْکِفٍ قَالَ یُکْتَبُ لَهُ أَلْفُ حِجَّةٍ وَ أَلْفُ عُمْرَةٍ مَبْرُورَةٍ وَ إِنْ کَانَ شَقِیّاً کُتِبَ سَعِیداً وَ لَمْ یَزَلْ یَخُوضُ فِی رَحْمَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.

کامل الزیارات ص156

  • علی نخعی مقدم

صوت | محبت؛ روش تربیتی پیاده روی اربعین

علی نخعی مقدم | پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۴ ب.ظ



صوت | محبت؛ روش تربیتی پیاده روی اربعین

موضوع سخنرانی: محبت؛ روش تربیتی پیاده روی اربعین

سخنرانی بسیار زیبا استاد پناهیان در مورد اربعین و روش تربیتی آن

دریافت با صلوات

حجم: 7.06 مگابایت



  • علی نخعی مقدم

جدول | «نفوذ» چیست و چگونه است؟

علی نخعی مقدم | پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ب.ظ

«نفوذ» چیست و چگونه است؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج به تبیین چیستی و چگونگی «نفوذ» دشمن پرداختند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را در جدول زیر مرور می‌کند.

  • علی نخعی مقدم

ارتباط عاطفی بین مومنین

علی نخعی مقدم | سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۸ ب.ظ


پناهیان: خواهش می‌کنم این سنّت قدیمی را احیا کنیم! واقعاً زیباست...


 پیشنهاد بنده این است که در این سفر اربعین، یکی از سنت‌های قدیم را احیا کنیم. قدیم‌ها وقتی دستۀ عزاداری به یک هیاتی وارد می‌شد، وقتی می‌خواست برود، می‌آمدند دمِ در و با نوحه‌هایی این دسته را بدرقه می‌کردند. مثلاً می‌گفتند: «سینه‌زنان شاه دین؛ خوش‌آمدید، خوش‌آمدید...» همین رفتار، یک محبت زیبایی ایجاد می‌کرد. 


 من خواهش می‌کنم یک نوحه‌ای به زبان عربی درست کنید که وقتی جمع شما حرکت می‌کند و به یک موکبی می‌رسد و غذا تناول می‌کند، موقع بیرون رفتن، این نوحۀ عربی را-برای خداحافظی با صاحبان موکب و تشکر- خیلی کوتاه(در حدّ دو بیت) بخوانید و به سینه بزنید. تصور کنید که چه صحنۀ قشنگی خواهد شد! اشک‌شان جاری می‌شود. این برخورد با محبت و باادب واقعاً زیباست. 


 بر اساس روایات، در آخرالزمان ارتباط قویِ عاطفی و محبتی بین مؤمنین، باید دیده شود.


  • علی نخعی مقدم