(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

پایگاه اطلاع رسانی سرو (Information Base SARV24)

(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

پایگاه اطلاع رسانی سرو (Information Base SARV24)

(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

لازمه انقلابی بودن تحمل سختی هاست امام خمینی (ره)
The need for revolution is to endure the difficulties(emam khomeni)
No matter where it is, it does not work. Wherever it is(shahid avini)
هرجاکار است امکانات نیست وهرجاامکانات هست کارنیست شهیدآوینی

پیام های کوتاه
  • ۲۶ خرداد ۹۴ , ۲۳:۴۸
    شهدا
تبلیغات
پیوندها
آخرین نظرات

ممانعت سفارت فرانسه از سفر علمی استاد دانشگاه فردوسی مشهد

قاسم کافی | جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۲۹ ق.ظ

دکتر هادی وکیلی گفت: به سفارت فرانسه درخواست ویزا کردم که در نهایت تعجب به صورت کتبی به من اعلام شد که شما برای روابط بین الملل و امنیت اروپا خطرناک هستید و به شما ویزای ورود به فرانسه داده نمی شود.

به گزارش «قاصدنیوز» دکتر هادی وکیلی در گفت و گو با ایرنا گفت: کنفرانس 'ایران شناسی، تجربه دیروز و چشم انداز فردا' اردیبهشت ماه امسال با موضوع روابط فرهنگی و تاریخی ایران و فرانسه در این کشور برگزار می شود.

 

وی افزود: اینجانب نیز با کمک یکی از دانشجویان مقاله ای با عنوان 'نقش مربیان فرانسوی در موسیقی نظامی ایران در عصر قاجار' تهیه و به این کنفرانس ارسال کردم که در بین مقالات ارسالی به این کنفرانس، جز 15 مقاله برگزیده، قابل چاب و قابل ارائه انتخاب شد لذا خود برگزار کنندگان کنفرانس از من برای ارائه مقاله دعوت کردند.

 

او گفت: به سفارت فرانسه درخواست ویزا کردم که در نهایت تعجب به صورت کتبی به من اعلام شد که شما برای روابط بین الملل و امنیت اروپا خطرناک هستید و به شما ویزای ورود به فرانسه داده نمی شود.

 

دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص علت این اقدام سفارت فرانسه افزود: علت این اقدام را باید از خود سفارت فرانسه که ادعای آزادیخواهی دارد پرسید.

 

دکتر وکیلی گفت: فرانسوی ها بارها با این ادعا کشور و نظام ما را تحت فشار قرار داده اند که به فلان فیلمساز یا هنرمند اجازه نداده اید که به فرانسه برود و جایزه بگیرد اما حال، خودشان اجازه شرکت در کنفرانسی را که برگزار کننده آن هستند نمی دهند.

 

وی افزود: نمونه ای در گفتار، نوشتار و رفتار خود سراغ ندارم که برای روابط بین الملل و امنیت اروپا خطرآفرین باشد و ممکن است که از مجاری مسموم و بیمار یا ضد انقلاب این اطلاعات نادرست به این سفارتخانه ارائه شده باشد ولی در نهایت این فرانسه است که باید اتهام خود به یک شخصیت دانشگاهی ایران را ثابت کند در حالی که هیچ سند و مدرکی در این خصوص ارائه نشده است.

 

او گفت: البته در گفت و گوهای علمی ممکن است که نقدهایی به سیاستهای اروپائیان از جمله گروه 1+5 وارد کرده باشم اما این نقدها هیچ نسبتی با ادبیات نامه سفارت فرانسه ندارد.

وی افزود:حتی زمانی که ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشتم با رایزن فرهنگی فرانسه قرارداد همکاری بستم و هم اکنون نیز آماده گفت وگوهای فرهنگی در این حوزه هستیم و البته افتخار می کنم که ایرانی و مسلمانم و کشور و انقلابم را دوست دارم.

 

او اظهار کرد: این رفتار فرانسویان چهره باطنی غرب و فرانسه را نشان می دهد که مفهوم آزادی را برای منافع استعمارگرانه خود مصادره می کنند.

 

دکتر هادی وکیلی دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد و متولد سال 1343 شمسی است.

 

وی دکترای تاریخ خود را در گرایش ایران اسلامی در سال 1379 از این دانشگاه اخذ کرد و 21 سال است که عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد است.

 

از جمله سوابق وی می توان به ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی دکتر علی شریعتی دانشگاه فردوسی مشهد، عضویت در کمیته وقف دانشگاه فردوسی مشهد، عضویت در شورای اسلامی کردن دانشگاه فردوسی مشهد، معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فردوسی مشهد، دبیری همایش اسلام و فمینیسم مشهد و دبیری همایش تعامل اسلام و ایران در گستره تاریخ اشاره کرد.

 

وی همچنین در سال 92 رئیس ستاد دکتر سعید جلیلی در خراسان رضوی بوده است.


نظرات  (۱)

دایرکتوری تبادل لینک جایی برای معرفی وبلاگ و وبسایت شما

 www.Linc.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی