(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

پایگاه اطلاع رسانی سرو (Information Base SARV24)

(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

پایگاه اطلاع رسانی سرو (Information Base SARV24)

(Information Base SARV24)پایگاه اطلاع رسانی سرو24

لازمه انقلابی بودن تحمل سختی هاست امام خمینی (ره)
The need for revolution is to endure the difficulties(emam khomeni)
No matter where it is, it does not work. Wherever it is(shahid avini)
هرجاکار است امکانات نیست وهرجاامکانات هست کارنیست شهیدآوینی

پیام های کوتاه
  • ۲۶ خرداد ۹۴ , ۲۳:۴۸
    شهدا
تبلیغات
پیوندها
آخرین نظرات

همایش ملی هیأت‌های برگزیده کشور به همت جامعه ایمانی مشعر در قم برگزار شد؛

حجت‌الاسلام مومنی: نوروز از مسیر صحیح فاصله گرفته است/ حجت‌الاسلام ماندگاری: هیأت‌های مذهبی لیدرهای جامعه اسلامی هستند/سردار حسین یکتا: تشکیل قرارگاه بین‌المللی جامعه ایمانی مشعر برای گسترش حرکت‌های فرهنگی

این همایش پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم اسفندماه با سخنرانی حجج اسلام مومنی، پناهیان، ماندگاری، محرابی، انجوی نژاد، وحید‌پور، گمار، نوری، زمانی و سردار حاج سعید قاسمی، حاج حسین یکتا، حاج علی انسانی و حاج مهدی سلحشور در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.


جانیوز - گروه فرهنگی: همایش ملی هیأت‌های برگزیده و محوری کشور به همت جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد.

 
چهارمین همایش ملی هیأت‌های مذهبی کشور با حضور ۶۰۰ هیأت مؤثر، محوری و برگزیده از ۳۰ استان کشور در شهر مقدس قم برگزار شد.
 
به گزارش رجانیوز، این همایش پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم اسفندماه با سخنرانی حجج اسلام مومنی، پناهیان، ماندگاری، محرابی، انجوی نژاد، وحید‌پور، گمار، نوری، زمانی و سردار حاج سعید قاسمی، حاج حسین یکتا، حاج علی انسانی و حاج مهدی سلحشور در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
 
برگزاری کمیسیون‌های تخصصی، هیات شباب الامام الخمینی (ره)، اکرانِ خصوصی فیلم "خانه ای کنار ابرها"، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی، اهدای بسته‌های فرهنگی و ... از حاشیه‌های چهارمین همایش ملی هیات‌های محوری و برگزیده کشور بود.
 
جامعه ایمانی مشعر از سه سال پیش با هدف هماهنگ سازی و برنامه‌ریزی هیأت‌های سراسر کشور برای همگام سازی مجموعه هیأت‌های در تراز انقلاب اسلامی، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجمع و تشکیلات سیاست‏گذاری‏‌ها، برنامه‌ریزی‏‌های دقیق و کارشناسی شده برای مدیران هیآت، مداحان، منبریان و شاعران انجام می دهد.جامعه ایمانی مشعر در طول سه سال گذشته با پنج هزار هیأت در سراسر کشور به طور مستقیم و حدود ۹۰ هزار هیأت به طور غیر مستقیم ارتباط داشته و حدود ۱۰ بسته معرفتی را در بین آنها توزیع کرده است.
 
در این همایش جمعی از مدیران هیأت‌های مذهبی، سخنرانان و اساتید برجسته کشوری حضور داشتند.
 
توانایی هیأت‌های مذهبی برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف
جانشین جامعه ایمانی مشعر در ابتدای این همایش گفت: انرژی نهفته در هیأت‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایفای نقش کند.
رحیم آبفروش در چهارمین همایش ملی هیأت‌های محوری برگزیده کشور با بیان اینکه خدمت‌گذاری در فاطمیه اجر عزاداری نوکران اباعبدالله در محرم است تصریح کرد: هدف این گردهمایی برای بهتر نوکری کردن است.
 
 
وی با تاکید بر اینکه این همایش از حاشیه‌های سیاسی و دولتی به دور است افزود: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت مردمی استفاده و با هم‌افزایی یکدیگر بزرگ‌ترین قدرت نرم ایران اسلامی را به سمت کارایی بیشتر هدایت کنیم زیرا انرژی نهفته در هیأت‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایفای نقش کند.
 
جانشین جامعه ایمانی مشعر با اشاره به برنامه‌های این همایش مطرح کرد: دبیران جامعه مشعر ایمانی در استان‌ها فعالیت خود را برای برگزاری بهتر این همایش از روز سه شنبه آغاز کرده‌اند.
وی با بیان اینکه جامعه ایمانی مشعر در گام‌های ابتدای حرکت گسترده‌ای قرار دارد گفت: افرادی که در این همایش حضور پیدا کرده‌ باید پیام‌های سخنرانان این برنامه فرهنگی را به سراسر کشور انتقال دهند تا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.
 
آبفروش از حضور مدیران هیأت‌های مذهبی برجسته سراسر کشور در همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور تشکر کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در این همایش به اهداف مورد نظر برسیم.
 
نوروز از مسیر صحیح فاصله گرفته است
یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه گفت: نوروز از مسیر صحیح فاصله گرفته است و این موضوع نیازمند گله شدید از رسانه‌هاست که چرا اینگونه حرکت نوروز را برای مردم تعریف کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومن در ادامه برنامه با تاکید بر اینکه نباید نوروز را فدای فاطمیه و فاطمیه را فدای نوروز کنیم اظهار کرد: با توجه به اسناد موجود هر دو مناسبت ویژگی‌های خاصی دارد و فراموش شدن ارزش‌ها، کربلا و جریان فاطمیه را رقم زد.
 
 
وی با بیان اینکه در تاریخ به خوبی میزان تفاوت مسیر حق و باطل مشخص شده است تصریح کرد: ظلم‌های تاریخ به واقعه فاطمیه باز می‌گردد و باید به هر دو مناسبت پرداخت زیرا به بهانه نوروز می‌توانیم ارزش‌های رفتاری فاطمی را تبلیغ کنیم.
 
این استاد برجسته حوزه افزود: عید به معنای بازگشت است و در دوران‌های گذشته روزهایی که پیروزی قسمت افراد می‌شد آن روز را عید می‌نامیدند و برخی نوروز را  هم‌اکنون یک عبادت می‌دانند زیرا در روایاتی بسیاری به اهمیت نوروز اشاره شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در نوروز باید در انتظار فرج امام زمان (عج) باشیم گفت: نوروز از مسیر صحیج فاصله گرفته است و این موضوع نیازمند گله شدید از رسانه‌هاست که چرا اینگونه حرکت نوروز را برای مردم تعریف کرده‌اند.
 
مومن به برخی از وقایع تاریخی اشاره کرد و متذکر شد: نوروز روزی است که خانه خداوند توسط امیرالمومنین (ع) از بت‌ها خالی می‌شود و ملاک عید این است که انسان مرتکب گناه و ظلم نشود و این اصل باید برای مردم تفسیر شود تا بدانند با رسیدن به معارف الهی می‌توان در اوج سرور و شادی قرار گرفت.
 
وی از برخی روایات ائمه اطهار (ع) یاد و ابراز کرد: شادی و سرور در اطاعت از عوامل الهی است نه ارتکاب معاصی و افراد باید نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند و هیئتی‌ها هم باید در فاطمیه صله رحم را دنبال کرده و در حلقه‌های کوچک که موثرتر است مسائل مورد نظر دینی را بیان کنند زیرا این حلقه‌ها تاثیرگذارتر از مجالس بزرگ است.
 
مومن با بیان اینکه انفاق ابعاد مختلفی دارد مطرح کرد: بسیاری از آموزه‌های اسلامی می‌تواند در حلقه‌های کوچک خانوادگی به مردم منتقل شود.
وی بر ترویج فرهنگ انفاق، توجه بیشتر به والدین و گسترش قرآن‌خوانی تاکید کرد و گفت: قرآن‌خوانی آفت‌های مختلف فردی و اجتماعی جامعه را از بین می‌برد و تمام دردها را می‌توان با تکیه بر آموزه‌های قرآنی برطرف کرد.
 
این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه دین برای ابعاد و مشکلات مختلف زندگی انسان راهکارهای خاصی ارائه داده است عنوان کرد: انسان با قرآن نورانی می‌شود اما اکنون جای این ارزش در میان مردم جامعه اسلامی خالی است و ترویج این فرهنگ برای هیأت‌های مذهبی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ارتباط نامناسب میان خانواده‌ها را یکی از مشکلات جامعه اسلامی خواند و ادامه داد: اکنون این مسئله مشکلاتی برای جامعه اسلامی به وجود آورده که از جمله این مشکلات افزایش آمار طلاق در جامعه و ایجاد اختلاف تفکر میان نسل‌هاست.
 
مومن خاطرنشان کرد: به بهانه فاطمیه نباید از هدیه دادن غفلت کنیم بلکه اگر نسبت به این امور مشتاق باشیم باورهایمان را به شیوه مناسب‌تری در میان افراد ترویج خواهیم داد.
وی برخی از آداب نوروز از زبان ائمه اطهار (ع) را بیان کرد و گفت: باید در فاطمیه بدون لطمه‌زدن به برخی موارد و با رعایت حدود حرکت‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم این دو مناسبت را مورد توجه قرار دهیم.
 
مومن با بیان اینکه دشمن اکنون به دنبال تخریب مذهب شیعه است تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی بر موضوع اتحاد اسلامی تاکیدهای بسیاری دارند اما افرادی می‌خواهند به اتحاد اسلامی تیشه بزنند و مذهبیون باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.
 
وی روضه‌خوانی درست را یکی از ویژگی‌های مداحان هیأت‌های برجسته مذهبی دانست و یادآور شد: باید در اشعار خود باید شأن اهل بیت (ع) را رعایت کرده و با استفاده از منابع درست روضه‌های خود را به مردم ارائه کنیم.
 
مومن با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم مدینه در واقعه فاطمیه گریه کرده و غم‌اندوه بودند گفت: گریه باید برای انسان بصیرت بیاورد و انسان را نسبت به تلاش برای تسریع تحقق آرمان‌های مورد نظر اسلام مشتاق‌تر کند.
 
ایجاد شبکه ارتباطی هماهنگ در هیأت‌ها یک حرکت سیاسی نیست
رئیس دفتر نمایندگی رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ایجاد یک شبکه ارتباطی هماهنگ در هیأت‌های مذهبی یک حرکت سیاسی نیست بلکه این امر یک حرکت مردمی است که می‌توان با استفاه از آن ابعاد مختلف فرهنگ مبین اسلام را در جامعه اسلامی ترویج داد.
 
 
حجت‌الاسلام علی نوری در همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور با اشاره به تایید رهبر انقلاب اسلامی بر حرکت فرهنگی جامعه ایمانی مشعر اظهار کرد: باید بتوانیم ارتباط شبکه‌ای میان هیأت‌ها را برقرار کنیم زیرا زمینه فعالیت گسترده مجموعه‌های فرهنگی برقراری این ارتباط گسترده تعاملی است.
 
وی با بیان اینکه باید وقت زیادی برای شناسایی ظرفیت‌های هیأت‌ها گذاشته شود تصریح کرد: آنچه که در شبکه‌های مجازی وجود دارد از جریان غرب آب می‌خورد و در این شبکه‌ها ما میهمان دشمن هستیم و این سبب می‌شود از سازماندهی دینی که روابط انسانی است دور شویم.
 
رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هدف سازماندهی دینی را رشد فردی و اجتماعی افراد دانست و مطرح کرد: شبکه‌هایی همانند مسجد در دست ما قرار دارد اما شبکه‌های مذهبی در دست دشمن است.
 
وی از هیئت به عنوان یک شبکه دینی یاد کرد و گفت: این گردهمایی برای تامین هم‌آوردی شبکه‌های دینی است تا بتوانیم در حرکت‌های فرهنگی موفق باشیم.
نوری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در مفاهیم مختلف تغییرهایی ایجاد کرده است بیان کرد: هیأت‌ها بعد از انقلاب اسلامی تغییر کرده است و با توجه به اینکه این هیأت‌ها با آرمان‌های انقلابی پیش می‌رود، تشکیلات منسجم، اقدام جبهه‌ای و کار سازماندهی شده از ویژگی‌های هیأت‌های انقلابی است.
 
وی با اشاره به اینکه نظم و انسجام بسیاری در هیأت‌های مذهبی وجود دارد ابراز کرد: نظم و انسجام درونی یکی از اصول حرکت هیأت مذهبی است که سبب موفق بودن این مجموعه‌های فرهنگی می‌شود.
 
نوری ایجاد شبکه ارتباطی با هیأت‌های دیگر را یکی از بسترهای مورد نیاز برای حرکت‌های جبهه‌ای دانست و عنوان کرد: محدودیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در شهرهای مختلف کشور برای هیأت وجود دارد اما این مجموعه فرهنگی باید با شبکه‌سازی کار خود را پیش ببرند.
 
این کارشناس مسائل دینی تقویت فعالیت مشترک برای گسترش فعالیت‌های مذهبی را یکی دیگر از اصول دانست و گفت: باید هیأت‌ها را سیستمی و با یک ارتباط شبکه‌ای گسترش دهیم تا بتوانیم در عملیات هماهنگ جبهه‌ای موفق باشیم.
 
وی بر انتقال روحیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به مبارزان کنونی جبهه فرهنگی تاکید کرد و افزود: در کار جبهه‌ای باید خط تشکیل داد و با طراحی و مدیریت سازمانی نسبت به فعالیت‌های دشمن آگاه باشیم و اقدامات او را سازمانی بدانیم.
 
نوری با تاکید بر اینکه باید با شناسایی مخاطبین و استفاده از برخوردهای سازماندهی شده حرکت‌های فرهنگی خود را پیش ببریم ابراز کرد: هر فردی با سستی و کم‌کاری در وظایف فرهنگی خود بی‌تقوایی کرده است.
 
وی اهداف هیأت فرهنگی را متکی بر رشد دینی دانست و اظهار کرد: نباید برای جلب مخاطبین چارچوب‌ها را بشکنیم و از صورتی دیگر نباید به شیوه‌ای متحجرانه رفتار کنیم تا مخاطبین جوان از دست بروند.
 
نوری پرهیز از اسراف و استفاده از عدالت توحیدی را از ویژگی‌های هیأت‌های برگزیده برشمرد و خاطرنشان کرد: در گام اول برای رسیدن به اقدام هماهنگ جبهه‌ای باید به اولویت تشکیلات منسجم توجه داشته باشیم.
 
رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامیدانش آموزان یادآور شد: چگونگی شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط درون سازمانی باید تشریح شود تا افراد بتوانند با استفاده از این راهکار متحد شده و جریان‌های مورد نیاز را ایجاد کنند.
 
وی تاکید کرد: ایجاد یک شبکه ارتباطی هماهنگ در هیأت‌های مذهبی یک حرکت سیاسی نیست بلکه این امر یک حرکت مردمی است که می‌توان با استفاه از آن ابعاد مختلف فرهنگ مبین اسلام را در جامعه اسلامی ترویج داد.
 
نوری با اشاره به برخی از وقایع تاریخی و شیوه زندگانی ائمه اطهار (ع) بیان کرد: برای ایجاد شبکه ارتباطی که آثار و لوازم خاصی دارد و در مطالعات اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد باید شناخت مناسبی از انگیزه افراد داشته باشیم تا بتوانیم با نگاه جامع نسبت به حرکت خود به اهداف برسیم.
 
هیأت‌های مذهبی لیدرهای جامعه اسلامی هستند
مسئول موسسه روایت سیره شهدا گفت: هیأت‌های مذهبی لیدر جامعه اسلامی هستند و در روز قیامت جلودار این مردم خواهند بود به همین علت باید در حرکت‌های فرهنگی خود بسیار به معیارهای اسلامی توجه کنیم.
 
 
حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در مرحله اول برگزاری همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشوری در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) با تاکید بر اینکه هیچ حرکت فرهنگی به اندازه هیأت قدمت تاریخی ندارد بیان کرد: اکنون دشمن می‌خواهد هیأت‌ها را بزند و این نشان از ضربه خوردن از هیأت است.
 
وی اضافه کرد: با خلوص، با دوام و توسعه‌دارتر از هیأت‌های مذهبی در تاریخ نداریم ‌زیرا هیچ تشکلی مردمی‌تر از هیأت‌های مذهبی نیست اما باید مواظب باشیم خودمان به این هیأت ضربه نزنیم زیرا آموزه‌های اصلی فرهنگ اسلامی در این هیأت‌ها به افراد منتقل داده می‌شود.
 
مسئول موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه هیأت باید ویژگی‌های بسیاری داشته باشد ابراز کرد: نیت و ارتباط عناصر اصلی و سازنده هیأت هستند که بر اثر ناقص بودن این عناصر در برخی از هیأت‌ها نمی‌توان نتایج گسترده‌ای داشته باشیم.
 
وی به علت‌های کم‌رنگ بودن برخی از مراسم‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: اگر در برگزاری مراسم‌های فرهنگی به این ویژگی توجه کنیم که هیأت‌های مذهبی توسط ائمه اطهار (ع) اداره می‌شود نیت خالصی خواهیم داشت.
 
ماندگاری  با بیان اینکه برخی از هیأت‌ها به دنبال گرایش‌های دنیوی هستند مطرح کرد: هیأت‌ها باید در افزایش خلوص مخاطبان با یکدیگر رقابت کنند تا بتوانند در حرکت گروهی خود سبب تعالی جامعه مخاطبان هیأت‌ها شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه و نهادی بر خرج‌های هیأت‌های مذهبی نظارت ندارد ادامه داد: این مجموعه‌های فرهنگی به صورت مستقیم زیر نظر نمایندگان الهی نظارت می‌شوند و اگر جا به جایی کوچکی در هزینه‌هایشان انجام شود باید در روز قیامت نسبت به اعمال خود به بسیاری از افراد جواب‌گو باشند.
 
ماندگاری بر باورکردن مخاطبین غیبی در مراسم‌های عزاداری تاکید کرد و افزود: ائمه اطهار (ع) در روضه‌خوانی‌ها حضور دارند به همین علت باید به شعرها و بیانات خود در روضه‌ها توجه زیادی داشته باشیم.
 
وی هیأت را پایگاه شور و شعور خواند و عنوان کرد: افرادی که هیأت فعالیت دارند باید بدانند این مجموعه فرهنگی مدرسه تعلیم فرمول‌های عالم غیب و معارف مکتب آل محمد (ص) است.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه در روز عاشورا مردم از هر قشری در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حضور خواهند داشت تصریح کرد: اگر دنیا دست به دست هم بدهند نمی‌توانند روز دیگر را همانند عاشورا خلق کنند حتی روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نمی‌تواند عاشورایی شود زیرا خداوند و ائمه اطهار (ع) می‌خواهند که امام حسین (ع) در میان همه بی‌نظیر باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه افرادی که از رحمت الهی اهل بیت (ع) فقط برای پاک کردن گناهان خود استفاده می‌کنند سودی زیادی نبرده‌اند ابراز کرد:‌ نقش هیأت در جهت‌دهی بسیار مهم است و ما می‌توانیم به شیوه‌ای که مورد نظر است تعریف‌های عاشورا را برای مردم تشریح کنیم.
 
ماندگاری اعتدال و ایمان به غیب را یکی از ویژگی‌های هیأت‌های برجسته کشور دانست و اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی لیدر جامعه اسلامی هستند و در روز قیامت جلودار این مردم خواهند بود به همین علت باید در حرکت‌های فرهنگی خود بسیار به معیارهای اسلامی توجه کنیم.
 
وی یادآور شد: هیأت نیازمند تلاش حداکثری است و افراد در هر جایگاهی‌ فعالیت می‌کنند باید به گمنامی خود هم توجه کنند زیرا این ویژگی می‌تواند افراد را به جایگاه‌های والای معنوی برساند.
ماندگاری با بیان اینکه توسلات هشت گانه به نماز، روزه، قرآن، صدقه، دعا، استغفار، ذکر و روضه باید از ویژگی‌های خادمان هیأت‌های مذهبی باشد مطرح کرد: افرادی که در مجموعه‌های فرهنگی آماده ظهور امام زمان (عج) هستند باید برای ایجاد بسترهای ظهور تلاش کنند.
 
با ظرفیت‌های هیأت می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد
یکی از یادگاران دفاع مقدس از هیأت‌های مذهبی به عنوان بزرگترین نهادهای مردمی یاد کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های هیأت‌های مذهبی می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد.
 
سردار سعید قاسمی در ادامه همایش ملی هیأت‌های محوری و برجسته کشور اظهار کرد: اقشار مختلف نگاه‌های مختلفی نسبت به هشت سال دفاع مقدس دارند به همین علت برخی رخ‌دادهای هشت سال دفاع مقدس برای افراد بسیاری تازه است.
 
 
وی از تفکر انقلابی امام خمینی (ره) یاد کرد و افزود: در کتاب‌های درسی در خصوص انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی (ره) مطالب کمی بیان شده است اما در مقابل برخی موضوع‌هایی که هیچ ارتباطی با تحصیل دانش آموز ایرانی ندارد در این کتاب‌ها مطرح می‌شود.
 
این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه داعش در بخش‌هایی از نظام اسلامی نفوذ کرده است تصریح کرد: داعش سماجت دارد برنامه‌های تخریبی خود را گسترش دهد و با وجود اینکه در سال‌های مختلف آموزه‌های ارزشی انقلابی در مدارس تدرسی نشده است هنوز انقلاب اسلامی پایدار است.
 
وی به نقش فعالیت‌های رسانه‌ای در ماندگاری انقلاب اسلامی را بدون فایده دانست و ابراز کرد: در فتنه ۸۸ که یک حرکت سازماندهی شده بود کشورهای استکباری مختلف پشتبانی‌های مختلفی انجام دادند.
 
قاسمی با تاکید بر اینکه دشمن برای نابودی نظام اسلامی گام‌های بسیاری برداشته اما نتوانسته به موفقیت برسد گفت: قم در فتنه ۸۸ نمره خوبی نگرفت و برخی مساجد هم در جبهه دشمن قرار داشتند فقط بچه‌های حزب‌الهی و هیئتی‌ها توانستند به شیوه خاصی در عرصه بدرخشتند.
 
وی از هیأت‌های مذهبی به عنوان بزرگترین نهادهای مردمی یاد کرد و متذکر شد: با استفاده از ظرفیت‌های هیأت‌های مذهبی می‌توان اقدامات فراکشوری انجام داد.
 
گسترش بعد کیفی هیأت راهکاری برای ترویج مفاهیم دینی در خانواده‌ها
نماینده جامعه ایمانی مشعر در استان یزد پس از سخنان سردار قاسمی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: گسترش بعد کیفی هیأت‌های مذهبی می‌تواند مفاهیم دینی را در خانواده‌های ترویج دهد و در این راستا می‌توان از شاخص کردن شهدا کمک گرفت تا با شناساندن آن‌ها به نسل‌های امروزی انقلاب اسلامی استمرار حرکت آن‌ها تقویت شود.
 
حجت الاسلام علی مهدوی نژاد عصر امروز در همایش ملی هیئت‌های محوری و برجسته کشور در سالن همایش مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) با تاکید بر اینکه شعائر دینی در هیئت‌های مذهبی جایگاه والایی دارند بیان کرد: هیئت همانند یک چشمه خالی است که می‌توان از آن فرآورده‌های خاصی را دریافت کرد.
 
 
وی با بیان اینکه نخبگان در هیأت‌های مذهبی نقش موثری داشند ابراز کرد: این قشر در جوامع مختلف اقدامات تعجب‌آفرینی انجام می‌دهد و یاران امام خمینی (ره) در هنگام انقلاب کردن و استمرار آن هم اعضا هیأت‌های مذهبی بودند.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد:‌بررسی محتوای سخنرانی‌ها و مداحی‌ها باید مورد توجه قرار داده شوند تا بتوانیم در هیأت‌های خود گام‌های موثری برداریم.
وی همراه کردن مفاهیم دینی انقلابی با زندگی مردم را راهکاری برای ترویج این ارزش‌ها دانست و مطرح کرد: هر آنچه از معارف دینی در زندگی ماندگار شود سبب بالا رفتن جایگاه معنوی افراد در روز قیامت می‌شود.
 
مهدوی‌نژاد بر ترویج شعارهای انقلابی در هیأت‌های مذهبی تاکید کرد و متذکر شد:‌ گسترش بعد کیفی هیأت‌های مذهبی می‌تواند مفاهیم دینی را در خانواده‌های ترویج دهد و در این راستا می‌توان از شاخص کردن شهدا کمک گرفت تا با شناساندن آن‌ها به نسل‌های امروزی انقلاب اسلامی استمرار حرکت آن‌ها تقویت شود.
 
**در روز دوم همایش ملی هیأت‌های محوری برگزیده کشور ایتدا جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
برگزاری مراسم هیأت‌های ایرانی در صحن حضرت رهرا (س)
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: با هماهنگی دفتر بعثه مقام معظم رهبری و ستاد بازسازی عتبات عالیات کاروان‌های و هیأت‌های ایرانی حرم امیرالمومنین (ع) در ایام فاطمیه از ۲۷ اسفند الی ۸ فروردین ۱۳۹۴ می‌توانند در صحن حضرت زهرا (س) مراسمات عزاداری خود را بر پا کنند.
 
رحیم آبفروش صبح روز جمعه در چهارمین همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) با اشاره به تولید نرم افزارهایی از محتویات سه همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که تا کنون برگزار شده است اظهار کرد: محتویات سه همایش گذشته در سایت‌های مجازی بارگذاری شده است و در روز‌های آینده محتویات این همایش هم بارگزاری می‌شود.
 
وی تاکید کرد: جنبه مردمی برآمده از انگیزه‌های الهی ویژگی مدیران هیأت‌های مذهبی است و با این نگاه می‌توانیم به عنوان افسران جنگ نرم و تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی گام‌های فرهنگی گسترده‌ای برداریم.
 
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر از حرکت‌های استانی جامعه ایمانی مشعر یاد و بیان کرد: گردهم‌آوری مدیران هیأت‌های مذهبی برجسته در استان‌ها یکی از رسالت‌هایی که بر عهده نمایندگان استانی جامعه ایمانی مشعر گذاشته شده است.
 
وی با اشاره به نبود چشم‌داشت‌های مادی در میان اعضا جامعه ایمانی مشعر ابراز کرد: همکاری و اتحاد یکی از اصول مدیریت است که اگر این اصل نباشد مدیر به تنهایی نمی‌تواند حرکت‌های گسترده‌ای انجام دهد.
 
آبفروش کسب رضایت خداوند را هدف اصلی از حضور مدیران استانی جامعه ایمانی مشعر در این همایش خواند و تصریح کرد: حمایت افراد برجسته‌ای همانند حاج حسین یکتا سبب شده است که جامعه ایمانی مشعر به این میزان از توانایی برسد.
 
وی خبر داد: با هماهنگیی دفتر بعثه مقام معظم رهبری و ستاد بازسازی عتبات عالیات کاروان‌های و هیأت‌های ایرانی حرم امیرالمومنین (ع) در ایام فاطمیه از ۲۷ اسفند الی ۸ فروردین ۱۳۹۴ می‌توانند در صجن حضرت زهرا (س) مراسمات عزاداری خود را بر پا کنند.
 
تشکیل قرارگاه بین‌المللی جامعه ایمانی مشعر برای گسترش حرکت‌های فرهنگی
مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا برخی از دستاوردهای حضور مردم کشورهای مختلف همزمان با اربعین حسینی در کربلا را بیان کرد و گفت: باید قرارگاه بین‌المللی جامعه ایمانی مشعر شکل گرفته شود تا بتواننم در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم.
 
حسین یکتا پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در سالن همایش غدیر مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) با بیان اینکه هنوز بدهی شهدا را پرداخت نکرده‌ایم ابراز کرد: در روز قیامت باید نسبت به اعمال نکرده خود هم پاسخ‌گو باشیم.
 
 
وی با تاکید بر اینکه جبهه فرهنگی انقلاب و جامعه ایمانی مشعر از افرادی که برای انقلاب و اسلام دغدغه دارند تشکیل شده است بیان کرد: حرکت‌های فرهنگی در هیأت‌های مذهبی به شیوه خوبی در حال انجام شدن است اما سرعت این حرکت‌ها به علت محدود بودن امکانات مقداری کند بوده است.
 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا ادامه داد: بخش‌های مختلف فرهنگی کشور که برای رسیدن به آرمان‌های ارزشی فعالیت می‌کنند جمع‌آوری نشده‌اند در صورتی که این جمع‌آوری سبب می‌شود حرکت‌های اساسی و مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی انجام شود.
 
یکتا به برخی از عملکردهای دبیران استانی جامعه ایمانی مشعر اشاره کرد و گفت: شهرستان‌ها و استان‌ها باید ارتباط خاصی با یکدیگر داشته باشند و رهبر انقلاب اسلامی به حرکت‌های فرهنگی هیأت‌های مذهبی توجه دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه هیأت‌ها باید نگاه فراملی داشته باشند عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را بیان کردند اما وظیفه مسئولان تشریح این رهنمودها و عمل به آن‌ها بوده است.
 
یکتا خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال جمع‌آوری نظام اسلامی است و کشورهای خارجی به داخل کشور ایران نگاه بسیاری دارند به همین علت ما در کشور به دنبال جبهه‌ بازی نیستیم بلکه برای اجرایی شدن امر ولی فقیه در جامعه اسلامی تلاش می‌کنیم.
 
این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به حرکت‌های فرهنگی رسانه‌ای در کشور ایران اسلامی اظهار کرد: در این حرکت‌ها به دنبال ترویج آموزه‌های انقلابی و فرهنگی هستیم و کشورهای خارج هم نسبت به حرکت‌های موثر بخش‌های فرهنگی کشور ایران آگاهی پیدا کرده‌اند به همین علت برای انتقال این تجربه‌ها درخواست‌هایی داشته‌اند.
 
وی بر گسترش حرکت‌های جمعی در جبهه فرهنگی تاکید کرد و متذکر شد: بسیاری از حرکت‌های فرهنگی در کشور در سال‌های اخیر با توجه به معضلات اجتماعی و خواسته‌های فرهنگی انجام شده است.
 
یکتا جنگ نرم را راهکار دشمن برای نفوذ در جوامع مختلف اسلامی دانست و یادآور شد: ستاد کمک‌های مردمی جنگ نرم باید راه اندازی شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی در این جبهه استفاده کنیم.
وی از حرکت‌های گروهک تروریستی داعش در عراق یاد کرد و گفت: ظالم و مظلوم حرکت‌های خود را به شیوه آشکار انجام می‌دهند و اکنون می‌توان به خوبی حق را از باطل تشخیص داد که این هم از ویژگی‌های نزدیکی ظهور امام زمان (عج) است.
 
یکتا تاکید کرد: در نهضت اربعین باید جمهوری اسلامی به پا خیزد و هیأت‌های مختلف مذهبی باید رهسپار کربلا شوند تا بتوانند یک حماسه بزرگ در دنیا خلق کنند که این حرکت هم نیازمند حضور هیأت‌های فرهنگی در کربلا با استفاده از کمک‌های مردمی ایران و همکاری عراقی‌هاست.
 
وی نگاه به تمدن اسلامی را یکی از ویژگی‌های هیأت‌های مذهبی برجسته دانست و ابراز کرد: هیأت‌های مذهبی باید به دنبال تحقق بیداری اسلامی باشند و با استفاده از ظرفیت‌های خود آموزه‌های خود را به مردم کشورهای مختلف دنیا ارائه دهند.
 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا برخی از دستاوردهای حضور مردم کشورهای مختلف همزمان با اربعین حسینی در کربلا را بیان کرد و گفت: باید قرارگاه بین‌المللی مشعر شکل گرفته شود تا بتواننم در عرصه بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم.
 
حرکت‌های هنری هیأت‌ها در بخش پوستر گسترش داده شود
دبیر سومین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی هیأت گفت: هیأت‌های مذهبی حرکت‌های هنری خود در بخش پوستر را گسترش دهند تا بتوانند در دوره‌های بعدی سوگواره عکس و پوستر عاشورایی هیأت حضور پرشورتری داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام امیر طاهری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با اهمیت و جایگاه هنر ابراز کرد: سوگواره‌های عکس و پوستر عاشورایی هیأت را یکی از پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی می‌داند و با این نگاه حرکت‌های فرهنگی خود را اجرایی می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه نگاه به هیأت بدون توجه به معیارهای هنری و فرهنگی کاربردی ندارد اضافه کرد: برخی از عکس‌های هیأت‌های مذهبی در تاریخ ماندگار می‌شود.
دبیر سومین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی هیأت با بیان اینکه پوستر و عکس در سال‌های گذشته سوگواره‌های عاشورایی مورد توجه قرار نگرفته بود بیان کرد: افرادی در هیأت‌های مذهبی هستند که توانایی‌های هنری خاصی دارند به همین علت جامعه ایمانی مشعر در سال‌های اخیر در این عرصه ورود پیدا کرده است.
 
وی به برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان هیئتی و هیأت‌هایی که برای هنر اهمیت خاصی قائل می‌شوند اشاره کرد و گفت: در سوگواره اول از دو هزار عکس و پوستر، در سوگواره دوم چهار هزار عکس و یک هزار پوستر و هچنین در سوگواره سوم آثار بسیاری ارائه شد.
 
طاهری با اشاره به رشد کمی قابل توجه در برگزاری دومین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی هیأت تصریح کرد: در سومین دوره این سوگواره در بخش پوستر با وجود رشد کیفی مناسب، رشد کمی مناسبی وجود نداشته است هیأت‌های مذهبی حرکت‌های هنری خود در بخش پوستر را گسترش دهند تا بتوانند در دوره‌های بعدی سوگواره عکس و پوستر عاشورایی هیأت حضور پرشورتری داشته باشند.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی